loading...

vaslclick

بازدید : 6
شنبه 1 ارديبهشت 1403 زمان : 16:15

برای بسیاری از مردم، آب و هوای گرم ماه‌های تابستان به معنای فرصتی برای استراحت، آفتاب، استخر و یا سایر فعالیت‌های خارج از منزل است. اما با افزایش دما و رطوبت، بسیاری از افراد نمی‌دانند که چگونه روتین مراقبت از پوست خود را به بهترین نحو تنظیم کنند. بدین دلیل‌که گرما، می‌تواند منجر به افزایش تعریق و آلودگی بیشتر روی سطح صورت و بدن شود. پس روتین مراقبت در این فصل مورد نظر، متفاوت هست که خوشبختانه متخصصین کلینیک دکتر کوچکی توصیه‌هایی را ارائه داده است.

در تابستان چه اتفاقی برای پوست می‌افتد؟

هنگامی که این فصل گرم از سال آغاز می‌شود، دما افزایش می‌یابد. در حالی که درجه حرارت و رطوبت از مکانی به مکان دیگر متفاوت است، به طور کلی، تابستان زمانی هست که هوای گرم، خشک یا مرطوب می‌تواند نحوه مراقبت از پوست را تغییر دهد. برای کسانی که در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنند، ممکن است، متوجه شوند که علاوه بر عرق کردن پوست با خشکی نیز باید مبارزه کنند. در مقابل، آن دسته از افرادی که در جایی با رطوبت هوا بالا زندگی می‌کنند، ممکن است متوجه شوند که روال استاندارد مراقبت از پوست روی صورت سنگینی می‌کند.

همچنین این فصل مورد نظر، معمولاً بدین معنا هست که افراد زمان بیشتری را زیر نور خورشید می‌گذرانند که به معنای قرار گرفتن بیشتر در معرض اشعه‌های مضر UVA و UVB است که می‌تواند باعث آسیب و سرعت بخشیدن به روند طبیعی پیری شود. در حالی که هوای خشک، رطوبت و افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند روی پوست تأثیر بگذارد، راه‌های زیادی برای تنظیم رژیم مراقبت و حفظ از آن، روشن و درخشان نگاه داشتن وجود دارد.

مراقبت از پوست در تابستان

مطالعه بیشتر : برای اطلاع بیشتر از روش جدید جوانسازی پوست مقاله ی جت پلاسما، روشی که با انجام آن فورا نتایج اولیه را خواهید دید را مطالعه فرمایید.

بهترین روتین مراقبت از پوست در تابستان چیست؟

در تابستان، روال مراقبت از پوست شما باید کمی تغییر کند تا افزایش دما، سطح رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید جبران شود. به طور کلی، مهم است که محصولات مراقبت از خود را در تابستان "روشن" کنید، به این معنی که پاک کننده‌های سبک، ملایم، مرطوب کننده‌ها و کرم‌های ضد آفتابی را پیدا کنید که از احساس وزن و سنگینی بر روی صورت جلوگیری کند.

محصولات مختلف ممکن است برای انواع پوست، مانند افرادی که پوست حساس، چرب یا خشک دارند، بهترین باشند. با این حال صرف نظر از نوع، چندین مرحله ضروری برای شفاف نگه داشتن، روشن و عاری از رنگدانه باید انجام شود که کلینیک دکتر کوچکی به شما خواهد گفت:

پاک کننده: در حالی که این فصل مورد نظر، عرق‌ریز و گرم هست، مهم است که از شستشوی بیش از حد خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث تحریک شود. پس، صبح و عصر برای شستن صورت از شوینده ملایم استفاده کنید.

مرطوب کننده: با وجود اینکه رطوبت هوا در این فصل افزایش می‌یابد، باز هم مرطوب کردن صورت ضروری است. بدین دلیل‌که آفتاب، همچنان می‌تواند پوست را خشک و تولید سبوم را برای پوست‌های چرب و لکه‌دار افزایش دهد. پس، بعد از شستن صورت از یک مرطوب کننده سبک استفاده، اما قبل از آن صبر کنید تا صورت کاملا خشک شود.

آرایش لایت: در طول ماه‌های این فصل از سال، برای جلوگیری از احساس سنگینی، استفاده از آرایش را سبک‌تر کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از یک مرطوب‌کننده رنگی یا پودری با SPF است که نه تنها از صورت در برابر نور خورشید محافظت، بلکه ظاهری را که می‌خواهید به شما ارائه می‌دهد.

مراقبت از پوست در تابستان

مطالعه بیشتر : برای دیدن تمامی خدمات کلینیک از سایت دکتر کوچکی دیدن فرمایید.

همیشه کرم ضد آفتاب بزنید: استفاده از کرم ضد آفتاب، مهمترین مرحله از هر روتین مراقبت از پوست تابستانی است. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید، می‌تواند باعث آسیب دائمی، تسریع روند پیری و حتی منجر به سرطان پوست در آینده شود.

کرم ژل آنتی اکسیدان یا سرم ویتامینc: باید جزء اصلی مراقبت در تمام طول سال باشد، اما به ویژه در این فصل گرم مفید است. بدین دلیل‌که می‌توانند به کاهش خطوط، چین و چروک‌ها، جلوگیری از تغییر رنگ یا ایجاد لکه‌های تیره روی صورت و افزایش تولید کلاژن برای حمایت بیشتر از ساختار کمک کنند.

نکات مراقبت از پوست در تابستان

برای این‌که در تابستان از پوست خود به درستی مراقبت کنید، نکاتی وجود دارد. یکی از این نکات، نگرفتن دوش آب گرم و بیش از حد هست. ضمن آن‌که هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب خود، حتماً به دنبال SPF30 و یا بالاتر باشید. بدین دلیل‌که تفاوت زیادی در کیفیت محافظت و اثرات تغییر آن، وجود دارد.

استفاده از کرم ضدآفتاب روی لب‌ها، گوش‌ها و پشت دست‌ها را نیز فراموش نکنید. زیرا محافظت از این نواحی، بسیار اهمیت دارد. لازم به ذکر است که مهم‌ترین مرحله مراقبت با توجه به شدت نور خورشید بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر هست که استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب هر دو ساعت یک بار توصیه می‌شود.

مطلب نهایی:

هنگامی که تصمیم می‌گیرید از پوست خود در تابستان محافظت کنید، بهتر است اطلاع داشته باشید که کدام محصولات مناسب هستند. پس به پیشنهاد کلینیک دکتر کوچکی، قدم اول این است که به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا محصولات مناسب را تجویز کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 914
  • بازدید کلی : 1275
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی